Polscy producenci butów i ubrań przyspieszają ekspansję zagraniczną. Otworzą w tym roku ok. 300 salonów, o 10 proc. więcej niż w 2015 r.
W ubiegłym roku Polacy wyeksportowali odzież i obuwie za ponad 25,4 mld zł. Oznacza to wzrost o 23 proc. w porównaniu z 2014 r. albo o 87 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat. Eksperci nie mają wątpliwości: w tym roku padnie kolejny rekord. Polskie marki odzieżowe i obuwnicze zamierzają otworzyć kolejne salony poza krajem, a tym samym zwiększyć sprzedaż na innych rynkach. Najwięcej sklepów uruchomi w tym roku firma CCC, który poza Polską ma ich już ponad 370. W sumie otworzy ich 110, czyli o 34 więcej niż w roku ubiegłym.
– W latach 2013–2015 naszym celem strategicznym było zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w Europie Środkowej i Wschodniej. W latach 2016–2017 chcemy zostać graczem numer jeden na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie – deklaruje wiceprezes CCC Piotr Nowjalis i dodaje, że spółka jest obecna w Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Niemczech, na Słowacji, w Słowenii i krajach bałtyckich. W drugim półroczu do tej listy ma dołączyć Serbia.