statystyki

Nie można podszywać się pod konkurencję w Google

autor: Sławomir Wikariak17.06.2019, 07:15; Aktualizacja: 17.06.2019, 07:16
Sąd zobowiązał pozwanego do opublikowania we wskazanym dwumiesięczniku naukowym przeprosin zarówno za nieuczciwą reklamę, jak i skopiowanie opisów produktów.

Sąd zobowiązał pozwanego do opublikowania we wskazanym dwumiesięczniku naukowym przeprosin zarówno za nieuczciwą reklamę, jak i skopiowanie opisów produktów.źródło: ShutterStock

Użycie nazwy konkurencyjnego sklepu internetowego w reklamie Google Ads i przekierowanie w ten sposób jego klientów na swoją stronę stanowi czyn nieuczciwej konkurencji. I to nawet wtedy, gdy sam reklamodawca nie wybrał tego słowa kluczowego, tylko skorzystał z automatycznych podpowiedzi wyszukiwarki. W momencie, gdy zgłasza się do niego właściciel sklepu działający pod sporną nazwą, powinien wykluczyć dane słowo z wyników wyszukiwań kontekstowych – uznał Sąd Okręgowy w Rzeszowie.

Reklama Google Ads polega na powiązaniu słów wpisywanych do wyszukiwarki przez użytkowników z wyświetlającymi im się na początku listy wynikami (są oznaczone jako reklamowe). Reklamodawca albo sam wskazuje słowa kluczowe, albo też korzysta z podpowiedzi generowanych przez Google na podstawie analizy zawartości jego strony internetowej. Może też wybrać słowa wykluczające, czyli takie, po których wpisaniu do wyszukiwarki nie wyświetli się link do reklamowanej strony.

W sprawie rozstrzygniętej niedawno przez SO w Rzeszowie pozew złożył właściciel sklepu internetowego sprzedającego urządzenia i artykuły stosowane w kosmetologii. Jeden z klientów spytał go, czy otworzył nową witrynę. Po wpisaniu nazwy sklepu w Google wyświetlił mu bowiem link do innej niż zazwyczaj strony.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane