„Jesteśmy po wstępnej analizie skarg, których nie ukrywam, że napływa do nas coraz więcej. Konsumenci skarżą się na dokonaną przez ITI Neovision wobec abonentów "n" jednostronną zmianę warunków umów polegającą na wprowadzeniu oferty „nC+”, tylko dziś otrzymaliśmy ponad 30 zgłoszeń telefonicznych” – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Okazuje się, że wątpliwości UOKiK-u odnośnie działań nC+ pokrywają się z zastrzeżeniami, które od kilku dni zgłaszają nasi czytelnicy: „Po wstępnej analizie zgłaszanych problemów, przede wszystkim nasze wątpliwości budzi praktyka operatora polegająca na jednostronnej zmianie umowy zawartej na czas oznaczony. Automatyczne zastępowanie ofertą „nC+” od 1 maja starych umów, w przypadku gdy konsument nie zrezygnuje z dotychczasowej umowy zawartej na określony czas – również budzi nasze wątpliwości.”
Przypomnijmy, że od kilku dni abonenci dwóch połączonych platform cyfrowych (Cyfry+ i n-ki) otrzymują od nC+ listy z propozycją nowej oferty operatora. Zgodnie z treścią listu, brak wypowiedzenia umowy do 19 kwietnia ma skutkować automatycznym przyjęciem nowej umowy. W dołączonej do listu ofercie znajduje się również informacja o tym, że nowa oferta będzie obowiązywać abonenta przez okres 18 miesięcy.
W związku z uzasadnionymi wątpliwościami, UOKiK nie wyklucza interwencji w tej sprawie: „Jeśli będą podstawy naruszenia zbiorowych interesów konsumentów nie wykluczamy podjęcia kroków polegających na wszczęciu postępowania administracyjnego w tej sprawie. W tej chwili analizujemy napływające skargi, najpóźniej w przyszłym tygodniu podejmiemy decyzję o ewentualnym postępowaniu” – podsumowuje Małgorzata Cieloch.