Już w lipcu na warszawskiej giełdzie zadebiutuje pierwsza polska linia lotnicza. Ad Astra Executive Charters wozi VIP-ów i oficjeli rządowych oraz szkoli pilotów.
Firma zakończyła właśnie prywatną subskrypcję akcji. Dariusz Szpineta, szef i posiadacz 53 proc. akcji Ad Astra, mówi, że w ramach oferty spółka pozyskała 2,2 mln zł. W zamian 18 nowych inwestorów objęło 19 proc. akcji spółki. Ci z nich, którzy zdecydowali się na roczny lock-up, kupili papiery za 1,86 zł, a pozostali zapłacili za walory po 2,32 zł. 3 proc. akcji – wynagrodzenie za doradzanie przy wprowadzaniu firmy na NewConnect – objęła firma Efficom. Wprowadzenie akcji spółki na NewConnect kosztowało blisko 300 tys. zł.
Szpineta twierdzi, że część środków pozyskanych z emisji przeznaczy na budowę centrum obsługi technicznej samolotów. Ma to znacząco zmniejszyć koszty działalności spółki. Resztę firma wyda na zakup używanych maszyn szkoleniowych i wpłaty zaliczek na nowe maszyny.