statystyki

Jak prawidłowo zgłosić beneficjentów rzeczywistych do rejestru

autor: Beata Danel-Skrzypek04.02.2020, 10:35; Aktualizacja: 04.02.2020, 10:35
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych (tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółkami) funkcjonuje już od ponad trzech miesięcy. Przedstawiamy odpowiedzi na wybrane pytania, jakie często nurtują przedsiębiorców.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych (tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółkami) funkcjonuje już od ponad trzech miesięcy. Przedstawiamy odpowiedzi na wybrane pytania, jakie często nurtują przedsiębiorców.źródło: ShutterStock

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych (tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółkami) funkcjonuje już od ponad trzech miesięcy. Przedstawiamy odpowiedzi na wybrane pytania, jakie często nurtują przedsiębiorców.

PROBLEM: Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych (tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółkami) funkcjonuje już od ponad trzech miesięcy. Jednakże identyfikacja beneficjentów rzeczywistych i sposób ich zgłaszania do CRBR nadal nastręcza spółkom wiele trudności. Dlatego wiele z podmiotów zwleka z wypełnieniem obowiązków. A czasu pozostaje coraz mniej. Spółki, które zostały zarejestrowane przed 13 października 2019 r., mają jeszcze tylko około dwóch miesięcy na zidentyfikowanie osób będącymi beneficjentami rzeczywistymi i zgłoszenie odpowiedniej informacji w rejestrze (termin upływa 13 kwietnia 2020 r.). Przedstawiamy odpowiedzi na wybrane pytania, jakie często nurtują przedsiębiorców.

PYTANIE 1. Kto dokonuje zgłoszenia do CRBR w imieniu spółki?

Zgłoszenie jest dokonywane przez osoby uprawnione do reprezentacji danego podmiotu zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi w KRS. Jeżeli w spółce występuje reprezentacja łączna, wówczas zgłoszenie musi być podpisane przez wszystkie wymagane osoby. Nie jest przy tym istotna kolejność składania przez nie podpisów. Ministerstwo Finansów w sposób jednoznaczny wskazało, że pełnomocnicy spółki nie są uprawnieni do dokonywania zgłoszenia informacji do CRBR. Nie jest możliwe również ustanowienie specjalnego pełnomocnika do dokonania rejestracji zgłoszenia do CRBR.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane