"Rosnące znaczenie Polski odzwierciedlają m.in. rozmowy z grupą Mediatel, z którą w marcu br. Huawei Polska podpisało list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie wsparcia technologicznego, handlowego oraz finansowego. Nie przekazujemy szczegółów, ale Huawei prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie podpisania ostatecznie umowy o współpracy z Mediatelem" - powiedział ISBnews dyrektor zarządzający Huawei Enterprise Business Group (BG) w Polsce Johnny Zhang.
Huawei wskazuje, że tego typu potencjalne partnerstwa na lokalnych rynkach przewiduje strategia koncernu. Zakłada ona również, że wraz z nim mają rosnąć lokalne przedsiębiorstwa i tworzyć otwarty ekosystem. Firma liczy także, na pozyskanie nowych kontraktów takich jak np. ubiegłoroczna umowa na system do integracji środowiska IT (Huawei Business Enabling Suite) dla grupy Cyfrowego Polsatu .
"Huawei Enterprise BG pozycjonuje się jako siła napędowa rozwoju cyfrowego. Nasza strategia 'platforma + ekosystem' ma na celu budowę stabilnej, bezpiecznej i efektywnej platformy dla infrastruktury informacyjno-komunikacyjnej (ICT) poprzez ciągłe inwestycje w nowe technologie jak cloud computing, Internet Rzeczy (IoT), Big Data, mobilną sieć szerokopasmową i sztuczną inteligencję. Podczas Huawei Global Analyst Summit 2017 podkreślaliśmy, że na tej bazie tworzymy ekosystem współpracy z partnerami w celu skutecznego wdrażania cyfrowej transformacji naszych klientów" - wskazał prezydent departamentu marketingu i rozwiązań Huawei Enterprise BG Victor Yu.
Co ważne, również w segmencie B2C koncern widzi Polskę jako jeden ze swoich głównych rynków.
"Polska jest wśród pięciu strategicznych rynków konsumenckich Huawei w wymiarze globalnym. Osiągnęliśmy na nim ponad 20% udziału, więc zgodnie z zasadami koncernu przestajemy komunikować szczegóły na ten temat. Nie zmienia to jednak naszego pełnego zaangażowania w jego rozwój oraz dużych ambicji. Co ważne, udział rynkowy odzwierciedla zdecydowaną poprawę rozpoznawalności naszych urządzeń. Tym bardziej, że jakość, podejście omnichannel i inwestycje w lokalną obsługę klienta stały się naszymi wyznacznikami" - wskazała CMO Huawei CB Glory Cheung.
W okresie 2015-2016 Huawei wspiął się na drugą pozycję na polskim rynku smartfonów. Na rynku konsumenckim firma została w ub.r. uznana za kluczowego producenta smartfonów w Polsce, dzięki uzyskaniu 19,8% udziału w rynku z końcem I kwartału 2016 r. Tym samym, Huawei zaliczył 18-krotny wzrost w niecałe 3 lata. W ubiegłym roku koncern rozpoczął też intensywną rozbudowę własnej sieć salonów serwisowych w największych miastach Polski, obecnie jest ich już 17. Huawei sukcesywnie poszerza również portfolio nowoczesnych serwisowych usług takich jak hotline 24/7 czy serwis door-to-door.
Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie. Na rynku konsumenckim Huawei jest jednym z kluczowych producentów smartfonów w Polsce, który to rynek należy do grona pięciu strategicznych rynków dla koncernu na świecie (wg Huawei Global Analyst Summit 2017). Huawei wprowadził w ostatnim czasie na rynek multimedialne tablety MediaPad M3 lite i rodzinną linię tabletów T3.