statystyki

Reklama i muzyka - zgrane małżeństwo z rozsądku

autor: Barbara Sowa16.02.2016, 07:42; Aktualizacja: 18.02.2016, 10:41
Spotify, smartfon

„Kariera” serwisów oferujących kradzione pliki mp3 sprawiła, że wielu artystów rozwój cyfrowych serwisów muzycznych wciąż traktuje jako zagrożenieźródło: ShutterStock

Legalna muzyka w internecie przyciąga coraz więcej Polaków. W ślad za nimi podążają reklamodawcy.

reklama


reklama


Świat reklamy powiązany był z muzyką od dawna, jednak jeszcze nigdy nie stał tak blisko biznesu muzycznego – twierdzą eksperci Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w raporcie „Audio online. Reklama i muzyka”. Przekonują, że na rozwoju cyfrowych serwisów i usług muzycznych skorzystają zarówno artyści, jak i reklamodawcy. Ich zdaniem już w niedalekiej przyszłości ci pierwsi mogą zarabiać głównie na reklamach. Drudzy zyskają zaś nowoczesne medium, pozwalające na bardzo dokładne określenie, kto i gdzie słucha konkretnego utworu. A co za tym idzie, na jeszcze lepsze, kontekstowe kierowanie swoich kampanii oraz poprawę „klikalności” reklam. Jest tylko jeden, podstawowy warunek – zmarginalizowanie piractwa.

„Kariera” serwisów oferujących kradzione pliki mp3 sprawiła, że wielu artystów rozwój cyfrowych serwisów muzycznych wciąż traktuje jako zagrożenie. The Beatles nie zezwoliło na dostęp do swojego katalogu przez iTunes, Metallica na Muzodajnię, a Rihanna czasowo na Spotify. Ale popularność pirackich serwisów spada, legalnych ofert jest coraz więcej, dlatego grupa entuzjastów rozwoju branży muzycznej online rośnie. Przekonują ich twarde dane.


Pozostało jeszcze 72% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub wykup dostęp
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

REKLAMA

Polecane

reklama