statystyki

Jak po małpkę, to do sklepu osiedlowego. Rośnie sprzedaż alkoholu w małych butelkach

autor: Patrycja Otto01.09.2016, 07:52; Aktualizacja: 01.09.2016, 09:59
Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji.

Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji.źródło: ShutterStock

Drobny handel odbudowuje swoją pozycję na rynku mocnych alkoholi.

Butelki 0,1 i 0,2 l stały się handlowym hitem. Dziś stanowią 27 proc. rynku mocnych alkoholi. Ich udział zwiększył się od czasu podwyżki akcyzy, czyli od początku 2014 r., o 6 pkt proc., co przyczyniło się do znaczącej zmiany w handlu alkoholem – małe sklepy zaczynają odbierać klientów swojej największej konkurencji. Od stycznia do lipca tego roku w małych sklepach kupiliśmy o 4,6 proc. więcej trunków niż przed rokiem, podczas gdy jeszcze niedawno tego rodzaju placówki borykały się ze spadkami sprzedaży podobnego rzędu. W tym samym czasie sprzedaż mocnych alkoholi w dyskontach i hipermarketach zmalała odpowiednio o 0,4 i 0,6 proc.

W dużej mierze to zasługa producentów. Sukcesywnie rozbudowują kategorię tzw. małpek o nowe marki i zadbali o ekspozycję tego rodzaju produktów. – Wprowadziliśmy do małych sklepów 21 tys. lodówek na małe pojemności alkoholi i poprawiliśmy współpracę z odbiorcami. Szacujemy, że na koniec roku będziemy docierali bezpośrednio do niemal 35 tys., czyli 55 proc. małych sklepów w kraju – wylicza Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych w CEDC, firmie, która jest liderem branży w sprzedaży w małych sklepach z udziałem na poziomie 40 proc. – W efekcie dynamika sprzedaży naszych produktów była w tym roku niemal dwukrotnie większa niż całego kanału tradycyjnego – dodaje.

Rynek napojów spirytusowych

Rynek napojów spirytusowych

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało 28% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (2)

  • Małpki zawsze były Hitem.....(2016-09-01 11:24) Zgłoś naruszenie 11

    Niektórym ręce się tak rano trzęsą....... Rano w moim sklepiku przy przystanku słyszę codziennie taki tekst - Bilecik na autobusik i Małpeczkę proszę....

    Odpowiedz
  • lolo(2016-09-01 09:37) Zgłoś naruszenie 00

    Czekam na komentarz o 500+

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane