statystyki

Sklepy na 500-złotowym dopingu. Rządowy program ratuje handel

autor: Patrycja Otto10.08.2016, 07:37; Aktualizacja: 10.08.2016, 08:25
500+ pieniądze

Zdaniem analityków zadziałał rządowy program 500 plus. Szczególnie w przypadku salonów meblarskich i z oświetleniem.źródło: ShutterStock

Dwie branże bronią się przed trendem spadkowym: salony meblowe oraz ze sprzętem RTV, AGD i komputerowym.

Placówek specjalizujących się w tego rodzaju produktach przybyło po raz pierwszy od 2009 r. Liczba salonów meblarskich i z oświetleniem w pierwszym półroczu zwiększyła się o 21, ze sprzętem RTV, AGD i IT – o 39 – wynika z danych opracowanych dla DGP przez Bisnode Polska. W latach ubiegłych przybywało raczej sklepów alkoholowych, rybnych czy piekarniczo-ciastkarskich, co było związane z postępującą specjalizacją.

Zdaniem analityków zadziałał rządowy program 500 plus. Szczególnie w przypadku salonów meblarskich i z oświetleniem. – Z moich informacji wynika, że wprowadzenie programu przyczyniło się do wzrostu zainteresowania wyposażeniem do pokojów dziecięcych. Spodziewamy się jednak, że w kolejnych miesiącach przeniesie się ono również na inne kategorie mebli – wyjaśnia Tomasz Wiktorski, właściciel firmy badawczej B+R Studio, ekspert Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Dlatego, jak dodaje, branża oczekuje, że na koniec tego roku wartość sprzedaży na rynku może przekroczyć 5,6 mld zł. – Nasze prognozy zrobione zanim został ogłoszony program 500 plus, mówiły o 5,2 mld zł sprzedaży w 2016 r. Oczekiwaliśmy tym samym, że rynek pozostanie na poziomie zbliżonym do 2015 r., kiedy sprzedaż wyniosła 5,18 mld zł – podkreśla Tomasz Wiktorski.

Większy ruch w tych branżach potwierdzają też publikowane przez GUS dane o sprzedaży detalicznej. W I półroczu w sektorze meblowym i AGD/RTV była ona wyższa o 9,3 proc. O poprawie koniunktury mówią też sieci, które w związku z tym podejmują decyzje o nowych otwarciach. Media Ekspert uruchomił już 30 nowych salonów, Komputronik wzbogacił się w I półroczu o 16 placówek. – Plan na drugie półrocze jest podobny. Najdynamiczniej rośnie sprzedaż urządzeń RTV i AGD. Klienci nie tylko wymieniają stare urządzenia na nowe, lecz także dokupują zupełnie nowe sprzęty. Coraz chętniej sięgają po te ze średniej półki cenowej – informuje Joanna Tobiszowska, dyrektor marketingu Komputronika.

Wyznacznikiem sukcesu staje się też postawienie na bardziej wyszukany i wysmakowany design produktów niż tych dostępnych w dużych sieciach handlowych. – To nowy trend, który mocno akcentuje się na rynku. Do tego dochodzi jeszcze wysoka jakość produktów – tłumaczy Tomasz Starzyk, analityk Bisnode Polska.


Pozostało 39% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane