Merlin.pl zarzuca sieć na młode kobiety

autor: Patrycja Otto19.05.2016, 08:04; Aktualizacja: 19.05.2016, 08:32
kobieta-komputer

31,8 mld zł wartość polskiego rynku e-commerceźródło: ShutterStock

Topmall, który wydzierżawił markę, chce, aby sklep jeszcze w tym roku wrócił do czołówki największych polskich księgarń internetowych.

– Przez ostatnie trzy miesiące skupialiśmy się na nawiązaniu na nowo stosunków z klientami. Wydaje nam się, że osiągnęliśmy założony efekt. Dlatego teraz przyszedł czas na pozyskanie nowych odbiorców. Kampania reklamowa, z którą właśnie wystartowaliśmy w kanałach kobiecych grupy Discovery, ma nam w tym pomóc. Potem będą kolejne. Nasz budżet na działania marketingowe to kilka milionów złotych rocznie – podlicza Łukasz Szczepański, prezes firmy Topmall, która od października 2015 r. dzierżawi markę Merlin.pl.

Do sierpnia zwiększy się też asortyment sklepu z obecnych 100 tys. do 200 tys. towarów. Na razie oferta składa się z książek, muzyki i filmów. – Dojdą kosmetyki i produkty do pielęgnacji urody oraz zabawki. Naszą grupą docelową są bowiem kobiety w wieku 25–40 lat. To wokół ich potrzeb zamierzamy się skupiać. Książki pozostaną jednak największą kategorią. Będą stanowiły 50 proc. oferty – wyjaśnia Łukasz Szczepański.

Według Mariusza Wesołowskiego, doradcy e-commerce, odzyskanie klientów może jednak stanowić trudność. – Należy pamiętać, że sklep od wielu lat regularnie tracił pozycję z powodu złych decyzji dotyczących produktów oraz kulejącej logistyki. Realnie patrząc, jedna trzecia zakładanego wyniku będzie sukcesem – uważa Mariusz Wesołowski.

Nie można zapominać, że pod koniec 2015 r. Merlin.pl, który wówczas był pod rządami Czerwonej Torebki, złożył wniosek o upadłość. To dodatkowo osłabiło pozycję marki. – O negatywnych zdarzeniach klienci kupujący przez internet szybko jednak zapominają. Zwłaszcza gdy sklep zaproponuje bogaty asortyment, dobre ceny i wysoką jakość – uważa Włodzimierz Schmidt, prezes IAB, związku pracodawców branży internetowej.


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • Ex pracownicy(2016-05-31 00:16) Zgłoś naruszenie 10

    Jeszcze trzeba pamiętać o oszukanych klientach oraz pracownikach którzy nie dostali wynagrodzeń oraz odpraw które należą się jak psu Buda!!!!!!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane