statystyki

Moda na projektowanie bez zysków. Kto podbije polski rynek?

autor: Sylwia Czubkowska, Barbara Sowa23.06.2015, 07:50; Aktualizacja: 23.06.2015, 07:59
Maciej Zień

Zień miał markę, klientów, inwestorów. Ale to nie wystarczyłoźródło: Newspix
autor zdjęcia: JERZY STALEGA

utalentowani, pomysłowi, mają fach w ręku, ale brakuje im wizji. A wniosków z wpadki Zienia nie wyciągną.

Maciej Zień miał wszystko: nazwisko, markę, inwestora i sukces komercyjny, o jakim polscy projektanci mogą pomarzyć. Choć jego firma stanęła na krawędzi upadłości, i tak nie zrazi to coraz większej liczby młodych projektantów zabiegających o podbicie polskiego rynku czy eksport swojej marki za granicę. Skandal i biznesowa porażka najsłynniejszego polskiego projektanta to jednak dla nich sygnał ostrzegawczy.

– Młodym projektantom brakuje doświadczenia i wizji. Umiejętności połączenia własnej kreatywności z produktem, który musi się sprzedać. Często brakuje im też know-how – mówi Ania Kuczyńska, projektantka mody, która swoje ubrania sprzedaje m.in. w Polsce, Japonii i Niemczech. Dodaje, że młodym, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, brakuje wsparcia instytucji publicznych.


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane