Pierwsza stacja w barwach MOL powinna się pojawić w Polsce w styczniu przyszłego roku - mówi nam Péter Ratatics, wiceprezes wykonawczy ds. usług konsumenckich w MOL. - Będzie to jedna ze stacji, których budowę rozpoczął Lotos. Zostanie ukończona już według naszych standardów - tłumaczy. Plan koncernu zakłada, że do końca 2024 r. nastąpi rebranding 80 proc. przejętych stacji. Według szacunków koszt rebrandingu pojedynczej stacji to, w zależności od stanu technicznego danego obiektu, 60-100 tys. dol.
Wejście marki MOL do Polski to efekt fuzji Orlenu i Lotosu. Zgodnie z wyznaczonymi przez Komisję Europejską środkami zaradczymi Węgrzy przejęli ponad 410 stacji po Lotosie. W sumie na naszym rynku dysponują jednak siecią prawie 500 obiektów. Od lat grupa prowadzi bowiem u nas 83 stacje Slovnaft Partner. Taki udział w rynku daje MOL-owi trzecią pozycję. Po Orlenie i BP.