Wniosek Jeronimo Martins Polska o zgodę na przejęcie części mienia spółki Marcpol wpłynął do UOKIK w marcu 2014 r. Uczestnicy koncentracji zajmują się sprzedażą artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku (AKCU). Jeronimo Martins Polska prowadzi sieć blisko 2,5 tys. sklepów dyskontowych Biedronka. Transakcja ma polegać na zakupie 11 sklepów należących do Marcpol i działających pod tą nazwą – pięciu w Warszawie, a także w Markach, Laskach, Wyszkowie, Radomsku, Łodzi i Zabrzu.
W trakcie prowadzonego postępowania Urząd zbadał wpływ transakcji na lokalne rynki sprzedaży AKCU, zlokalizowane w pobliżu przejmowanych placówek. Analiza wykazała, że Jeronimo Martins Polska nie osiągnie na nich pozycji dominującej i nadal będzie musiała rywalizować z innymi sklepami.
Przeanalizowany został również wpływ koncentracji na krajowy rynek zaopatrzenia w artykuły konsumpcyjne codziennego użytku. Wzrost udziałów przejmującej spółki będzie jednak minimalny i nie będzie miał wpływu na strukturę tego rynku.
Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.