Sprzedaż w sieci Biedronka spadła o 2,7% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w I kw. 2014 r., na co miała wpływ późniejsza niż w ub.r. Wielkanoc, zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 6,6% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.

"Wyniki Jeronimo Martins odzwierciedlają powolne rozpoczęcie roku przez Biedronkę. Będziemy nadal stawiać czoło wyzwaniom na bardzo konkurencyjnym rynku i pozostajemy w pełni zaangażowani w dalsze umacnianie pozycji lidera w Polsce oraz znaczenia dla polskich konsumentów" - powiedział prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie.

Liczona w euro, sprzedaż Biedronki (ogółem) wzrosła o 5,9% r/r do 1.953 mln euro. W okresie 3 miesięcy br. skonsolidowana sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins zwiększyła się o 5,1% r/r do 2.912 mln euro.

Marża EBITDA Biedronki spadła o 70 pb do 6,5% głównie ze względu na słabszą sprzedaż i "inwectycje cenowe", podano dalej.

W I kw. tego roku capex grupy wyniósł 109 mln euro, z czego na Biedronkę przypadało 87%.

Jeronimo Martins podtrzymało też plan otwarcia ok. 300 sklepów w sieci Biedronka w tym roku.

Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 2.405 sklepów (w I kw. otwarto 19 punktów, a zamknięto 7). Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,52 mln m2 z 1,50 mln m2 na koniec 2013 r.

Jeronimo Martins Polska zapowiadało w lutym, że zainwestuje w tym roku w Polsce 2,1 mld zł, co przełoży się na otwarcie ok. 300 sklepów pod marką Biedronka - w największej sieci detalicznej w Polsce - oraz 3 nowych centrów dystrybucyjnych.