Oferta nju.mobile na poważnie obudziła z letargu polski rynek usług telefonii komórkowej, 29 złotych za nielimitowane rozmowy i SMS-y okazało się dosyć atrakcyjną ofertą. Operatorzy szybko zabrali się do pracy i na efekty nie trzeba było długo czekać. W kilka godzin po ogłoszeniu cennika przez nju.mobile, Play zaatakowało swoim no limits w ramach marki Red Bull Mobile, za 29,50 zł.
W oczekiwaniu na odpowiedź jednego z najważniejszych graczy, T-Mobile, swoje oferty postanowili zaprezentować mniejsi operatorzy.
Telestrada zaproponowała produkt o nazwie White Mobile. Jak informuje prezes firmy, Jacek Lichota: „Oferta White Mobile skierowana jest do ludzi, którym zależy na niskich kosztach, ale też liczymy przede wszystkim na ludzi aktywnych, którzy polecą White Mobile swoim znajomym i zbudują sieć”.
Oferta działa w ten sposób, że każdy użytkownik White Mobile może zarejestrować się na whitemobile.pl i uzyskać dostęp do panelu, w którym oprócz standardowych funkcji billingowych otrzymuje możliwość budowania drzewa komórkowego.
Polecając swoich znajomych, dołącza ich do drzewa, a następnie otrzymuje 8 - 10 proc. z każdego doładowania swoich znajomych, 4 proc. z doładowań dalszych znajomych i 2 proc. z doładowań jeszcze dalszych znajomych. Kwoty te można przeznaczyć na dowolny cel - również wypłacić w gotówce - czyli zarabiać na sieci komórkowej.
Osoby najbardziej aktywne mogą uzyskać status Ambasadora sieci, co wiąże się z dalszymi przywilejami - szybszym naliczaniem prowizji punktowo-gotówkowej, zniżkami w sklepie whitemobile.pl itp. Dodajmy, że w ramach promocji koszt minuty połączenia do wszystkich sieci wynosi 14 groszy.
Jak zaznacza Lichota, cel takiego działania jest jeden - dać użytkownikom to, co zwykle wiodący operatorzy przeznaczają na reklamę. „Nas na reklamę masową nie stać, zatem staramy się zbudować grupę klientów od drugiej strony”- dodaje.
Istotną cechą White Mobile, która znacząco ułatwi życie użytkownikom, jest możliwość doładowania telefonu za pomocą kodów doładowań sieci Plus, zarówno przez bankomat, zdrapki, punkty opłat, terminale i wszystkimi innymi kanałami.
Pierwsze 1000 starterów White Mobile zostało sprzedanych „na pniu”. Kolejne 4000 jest w sprzedaży.
Dziś wieczorem swoją ofertę ma ogłosić mobilny operator Virgin Mobile. Jak udało się ustalić „Rzeczpospolitej”, kampania ma nosić miano „bez kompromisów”, a motywem przewodnim oferty mają być niezwykle tanie SMS-y.
Cały rynek czeka jednak na odpowiedź najpoważniejszego, poza Play, rywala dla nju.mobile, czyli Heyah. Marka T-Mobile miała doczekać się nowej oferty tuż po długim majowym weekendzie, ale firma nadal nie zdradza, kiedy dokładnie będzie to miało miejsce.