Portal, który w lutym ogłosił plany sprzedaży reklam mobilnych, twierdzi, że także w pierwszym kwartale wzrost reklam pozostawał w tyle za popularnością serwisu – wynika z ogłoszonego w środę wieczorem raportu firmy. Wcześniej Facebook podkreślał, że nie zamierza poświęcać doświadczenia użytkowników dla krótkoterminowego wzrostu przychodów - relacjonuje agencja Bloomberg.
Z Facebooka korzysta ponad 900 mln użytkowników miesięcznie, a na przykład w marcu firma miała każdego dnia średnio 526 mln aktywnych użytkowników. Serwis chce przyciągać do siebie reklamodawców wskazując właśnie na stale rosnącą liczbę jego zwolenników.
Sprzedaż Facebooka w pierwszym kwartale wzrosła o 45 proc. do 1,06 mld dolarów, co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu z 55-proc. przyrostem w okresie poprzednich trzech miesięcy. Zyski spadły 12 proc. do 205 mln dolarów w związku z wolniejszym wzrostem przychodów oraz przeszło dwukrotnym wzrostem kosztów marketingu.