Największy na świecie portal społecznościowy dodaje zatem 25 proc. walorów do początkowo planowanej emisji 337,4 mln akcji – twierdzą anonimowe źródła, na które powołuje się agencja Bloomberg.
Facebook, który od początku aspirował do pozycji największego debiutu wśród firm technologicznych, podniósł na początku tygodnia cenę emisyjną z 28-35 dolarów za akcję do 34-38 dolarów. Inwestorzy liczą na to, że dyrektor wykonawczy Mark Zuckerberg będzie w stanie przezwyciężyć słabsze wskaźniki wzrostu przychodów firmy poprzez jej ekspansję w takich obszarach, jak reklama mobilna i handel elektroniczny – twierdzi Samuel Schwerin, partner zarządzający Millennium Technology Value Partners z Nowego Jorku.
Przy debiucie wycenianym na 16 mld dolarów Facebook może wyprzedzić producenta samochodów General Motors, stając się drugim największym debiutem giełdowym w historii USA, wykluczając prawo dodatkowej sprzedaży akcji przez subemitentów.
Podczas swego debiutu w listopadzie 2010 roku GM pozyskał na rynku 15,8 mld dolarów. Kwota ta później zwiększyła się do 18,1 mld dolarów, kiedy firmy gwarantujące rozprowadzanie nowo emitowanych papierów zrealizowały przysługujące im opcję dodatkowej sprzedaży, tzw. over-allotment. Największy debiut w USA przypadł spółce Visa Inc., która w 2008 roku ściągnęła z rynku 17,9 mld dolarów, powiększając później wartość sprzedaży do 19,7 mld dolarów.