Jak powiedział we wtorek prezes zarządu BOŚ Banku Mariusz Klimczak, z badań wynika, że Polacy najchętniej dbają o ekologię poprzez stosowanie żarówek energooszczędnych - kupuje je 68 proc. ankietowanych. Blisko połowa badanych (48 proc.) deklaruje, że stosuje nowoczesne, szczelne okna, a 45 proc. - kupuje sprzęt AGD wysokiej klasy efektywności energetycznej A+.
Wyniki przedstawiono we wtorek w Poznaniu na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska Poleko.
Ekologia powinna przynosić korzyści materialne
"Badania pokazują, że Polacy starają się korzystać z rozwiązań, które przynoszą im wymierne korzyści finansowe" - stwierdził Klimczak.
Wyraźna większość Polaków twierdzi, że segreguje śmieci, czyni to 61 proc. ankietowanych. Śmieci najczęściej segregują osoby w wieku 40-49 lat, najrzadziej ludzie młodzi w wieku 15-19 lat. Jednak to właśnie osoby w wieku 15-19 lat najchętniej biorą udział w różnego rodzaju akcjach ekologicznych (55 proc.).
Prawie co dziesiąty Polak (12 proc.) bierze udział w akcji Sprzątanie świata, 8 proc. z nas czynnie uczestniczy w Dniu bez samochodu.
13 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z tramwaju lub metra, 12 proc. twierdzi, że jeździ do pracy na rowerze, a jeden na stu badanych podróżuje samochodami ekologicznymi. 77 proc. badanych nie stosuje żadnego ze wskazanych rozwiązań.
Badanie zrealizowane zostało na losowej, reprezentatywnej próbie tysiąca mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
Od wtorku w Poznaniu trwają targi ochrony środowiska, techniki komunalnej i usług dla samorządów, a także salon nieruchomości i inwestycji. W trakcie czterech imprez na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP) swą ofertę zaprezentuje łącznie ok. 750 wystawców. Tematem przewodnim 23. edycji Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska Poleko jest efektywne wykorzystywanie zasobów.
Komentarze(1)
Pokaż: