Jak powiedział we wtorek prezes zarządu BOŚ Banku Mariusz Klimczak, z badań wynika, że Polacy najchętniej dbają o ekologię poprzez stosowanie żarówek energooszczędnych - kupuje je 68 proc. ankietowanych. Blisko połowa badanych (48 proc.) deklaruje, że stosuje nowoczesne, szczelne okna, a 45 proc. - kupuje sprzęt AGD wysokiej klasy efektywności energetycznej A+.
Wyniki przedstawiono we wtorek w Poznaniu na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska Poleko.
Ekologia powinna przynosić korzyści materialne
"Badania pokazują, że Polacy starają się korzystać z rozwiązań, które przynoszą im wymierne korzyści finansowe" - stwierdził Klimczak.
Wyraźna większość Polaków twierdzi, że segreguje śmieci, czyni to 61 proc. ankietowanych. Śmieci najczęściej segregują osoby w wieku 40-49 lat, najrzadziej ludzie młodzi w wieku 15-19 lat. Jednak to właśnie osoby w wieku 15-19 lat najchętniej biorą udział w różnego rodzaju akcjach ekologicznych (55 proc.).
Prawie co dziesiąty Polak (12 proc.) bierze udział w akcji Sprzątanie świata, 8 proc. z nas czynnie uczestniczy w Dniu bez samochodu.
13 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z tramwaju lub metra, 12 proc. twierdzi, że jeździ do pracy na rowerze, a jeden na stu badanych podróżuje samochodami ekologicznymi. 77 proc. badanych nie stosuje żadnego ze wskazanych rozwiązań.
Badanie zrealizowane zostało na losowej, reprezentatywnej próbie tysiąca mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
Od wtorku w Poznaniu trwają targi ochrony środowiska, techniki komunalnej i usług dla samorządów, a także salon nieruchomości i inwestycji. W trakcie czterech imprez na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP) swą ofertę zaprezentuje łącznie ok. 750 wystawców. Tematem przewodnim 23. edycji Międzynarodowych Targów Ochrony Środowiska Poleko jest efektywne wykorzystywanie zasobów.