Jak wynika z ustaleń „DGP”, serwis zakupów grupowych właściciela Panoramy Firm ma się pojawić na polskim rynku na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2012 roku. W Szwecji serwis spółki działa pod marką Eniro Deals, w Polsce nazwa nie została jeszcze wybrana.
– Rozważamy możliwości rozwoju na wielu rynkach, a zakupy grupowe są jednym z nich. O nowych produktach będziemy jednak mówić, gdy będą już gotowe – mówi „DGP” Magdalena Wypychowicz, członek zarządu i dyrektor marketingu Eniro Polska.
W taki sposób spółka, należąca do szwedzkiego koncernu Eniro, znana dotychczas z drukowania książek z wizytówkami przedsiębiorstw, zwanymi yellow pages, próbuje zrobić kolejny krok w przejściu do internetu, dokąd uciekają firmy w poszukiwaniu klientów. Spółka wciąż wydaje książki z adresami firm (w tym roku wydrukuje 39 edycji w 5 mln egz.), ale dawno przestały one być jedynym źródłem przychodów. Choć wciąż przynoszą ok. 60 proc. wpływów, są tylko częścią oferty obok internetu, którego udział w przychodach rośnie. Wymusiło to zmianę strategii Eniro. – Jesteśmy miejscem, które ma łączyć kupujących ze sprzedającymi, ale teraz koncentrujemy się na internecie i urządzeniach mobilnych– mówi o strategii Magdalena Wypychowicz.
Pozostało
79%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama