10 największych serwisów zakupów grupowych w 2011 r. łącznie sprzedało kupony o wartości 353 mln zł.
To wynik wewnętrznego zestawienia jednej z platfom handlowych. Wydawać by się mogło, że te 353 mln zł to spory sukces młodej jeszcze – bo na polskim rynku funkcjonującej od niecałych dwóch lat – branży serwisów grupowych. Jednak w zderzeniu z obrotami na całym polskim rynku e-commerce w 2011 r. szacowanymi na 18 mld zł wyraźnie widać, że ekonomiczna waga zakupów grupowych wciąż jest niewielka. Do tego ponad dwie trzecie tej kwoty trafiło do polskiego oddziału Groupona.
Mimo to na polskim rynku, jak szacuje sama branża, działa około stu mniejszych i większych serwisów oferujących takie zakupy. Znaczna część z nich – według GoDealla.pl, agregatora ofert grupowych, jest ich 40 – to oferta zakupów i usług dla konsumentów. Sporo jest jednak także serwisów z ofertami dla biznesu i samorządów.