statystyki

Unia ułatwi handel internetowy i tradycyjny

autor: Szymon Cydzik05.02.2019, 20:00
wózek-market-handel

Dyrektywa o sprzedaży dóbr dotyczy wszelkiego handlu towarami, niezależnie, czy odbywa się on w stacjonarnych sklepach, czy przez internet lub innymi metodami na odległośćźródło: ShutterStock

Negocjatorzy Rady i Parlamentu Europejskiego uzgodnili treść dwóch dyrektyw – o umowach i sprzedaży dóbr oraz o treściach i usługach cyfrowych. Dzięki nim transgraniczny handel, zarówno tradycyjny, jak i wirtualny, ma być łatwiejszy i bezpieczniejszy.

Ustalają bowiem wspólne zasady i wymagania dotyczące umów sprzedaży. Szczególnie ma chronić interesy małych i średnich firm działających na skalę unijną. Nowe przepisy mają też zapewnić konsumentom i sprzedawcom jasne ramy prawne. Wprowadzają one pełną harmonizację, co oznacza, że państwa członkowskie nie będą mogły zmienić przepisów dyrektywy, chyba że krajowe przepisy już zapewniają konsumentom wyższy poziom ochrony.

Zmiany w dyrektywie o treściach cyfrowych dotyczą odpowiedzialności dostawców usług. W ramach kompromisu przyjęto, że dostawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność usługi z umową przez okres nie krótszy niż dwa lata. Jednocześnie przewidziano, że przed zakończeniem umowy z powodu braku dostarczenia treści lub jej niezgodności z zamówieniem usługodawcy należy dać „drugą szansę” na wywiązanie się z umowy. Zrezygnowano też z uregulowania w dyrektywie kwestii wypowiadania umów długoterminowych.


Pozostało jeszcze 56% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane