statystyki

Dochody banków rosną, bo sprzedają nam coraz więcej produktów

autor: Łukasz Wilkowicz11.06.2018, 08:03; Aktualizacja: 11.06.2018, 10:05

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Większe dochody banków z prowizji to efekt nie tyle zmian w taryfach, ile tego, że sprzedają nam więcej produktów.

W drugiej połowie ubiegłego roku bankom udawało się uzyskiwać przychody z prowizji przekraczające 4,5 mld zł kwartalnie – wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Zbiorczych informacji o wynikach sektora w I kwartale tego roku jeszcze nie ma, ale w bankach giełdowych generalnie dominuje wzrostowa tendencja, jeśli chodzi o wyniki prowizyjne.

To efekt podwyżek opłat czy w grę wchodzą inne czynniki?

Z danych Eurostatu, unijnego biura statystycznego, wynika, że w tym roku usługi finansowe w Polsce wyraźnie potaniały. W lutym statystycy zanotowali 10-proc. spadek cen w kategorii „inne usługi finansowe”. Obejmują one nie tylko prowizje płacone przez klientów banków, ale również usługi pocztowe, kantory, sprzedawców produktów inwestycyjnych czy prywatne fundusze emerytalne. Eurostat nie odpowiedział w piątek na pytanie DGP, z czym był związany spadek cen usług finansowych.


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane