statystyki

Dochody banków rosną, bo sprzedają nam coraz więcej produktów

autor: Łukasz Wilkowicz11.06.2018, 08:03; Aktualizacja: 11.06.2018, 10:05

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Większe dochody banków z prowizji to efekt nie tyle zmian w taryfach, ile tego, że sprzedają nam więcej produktów.

W drugiej połowie ubiegłego roku bankom udawało się uzyskiwać przychody z prowizji przekraczające 4,5 mld zł kwartalnie – wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Zbiorczych informacji o wynikach sektora w I kwartale tego roku jeszcze nie ma, ale w bankach giełdowych generalnie dominuje wzrostowa tendencja, jeśli chodzi o wyniki prowizyjne.

To efekt podwyżek opłat czy w grę wchodzą inne czynniki?

Z danych Eurostatu, unijnego biura statystycznego, wynika, że w tym roku usługi finansowe w Polsce wyraźnie potaniały. W lutym statystycy zanotowali 10-proc. spadek cen w kategorii „inne usługi finansowe”. Obejmują one nie tylko prowizje płacone przez klientów banków, ale również usługi pocztowe, kantory, sprzedawców produktów inwestycyjnych czy prywatne fundusze emerytalne. Eurostat nie odpowiedział w piątek na pytanie DGP, z czym był związany spadek cen usług finansowych.


Pozostało 84% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane