statystyki

Zmienia się moda na zakupy, firmy upadają

autor: Patrycja Otto08.01.2018, 07:56; Aktualizacja: 08.01.2018, 09:22
sklep, market, hipermarket, zakupy, handel

Za sprawą inflacji odżyła wojna cenowa, co ogranicza marże handlowców.źródło: ShutterStock

Tak źle nie było od co najmniej ośmiu lat. W minionym roku upadło ponad 200 firm – głównie hurtowników.

Liczba bankructw rośnie drugi rok z rzędu. W 2017 r. o ponad 14 proc. rok do roku, a w 2016 r. o 12 proc. – wynika z danych Coface.

Lawina upadłości w branży handlowej zdaniem ekspertów dopiero się rozpędza.

– To konsekwencja konsolidacji, która nasiliła się w ostatnich dwóch latach i z każdym rokiem będzie postępować – uważa Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w firmie PMR. Świadczy o tym poprawa finansów największych graczy i coraz większe kłopoty mniejszych firm. Przykład z ostatnich dni to wyniki Stokrotki, która pochwaliła się przychodami 2,518 mld zł w ubiegłym roku (o 8,4 proc. więcej niż w 2016 r.). A z drugiej strony Piotr i Paweł przyznał oficjalnie, że szuka inwestora, który przejmie pakiet większościowy spółki i wzmocni jej potencjał finansowy.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane