statystyki

TSUE: Rozmiar ma znaczenie, czyli duże sklepy mogą się porównywać z małymi

autor: Patryk Słowik09.02.2017, 19:00; Aktualizacja: 09.02.2017, 19:33
handel sklep

W grudniu 2012 r. ten pierwszy rozpoczął telewizyjną kampanię zatytułowaną „Gwarancja najniższej ceny Carrefour”. W spotach porównano ceny 500 towarów sprzedawanych we własnych sklepach oraz u konkurencji.źródło: ShutterStock

Reklama porównawcza sklepów ogólnospożywczych o różnej wielkości jest dopuszczalna. Ale pod warunkiem, że reklamujący wskaże, jakiego typu placówki porównuje w kampanii promocyjnej. Uznał tak wczoraj Trybunał Sprawiedliwości UE w głośnej sprawie, w której spór toczą operatorzy sieci Carrefour oraz Intermarche.

W grudniu 2012 r. ten pierwszy rozpoczął telewizyjną kampanię zatytułowaną „Gwarancja najniższej ceny Carrefour”. W spotach porównano ceny 500 towarów sprzedawanych we własnych sklepach oraz u konkurencji.

To jednak nie spodobało się operatorowi Intermarche. Do porównania wybrano bowiem sklepy Carrefour będące hipermarketami, zaś placówki Intermarche były supermarketami. W ocenie skarżącej spółki w oczywisty sposób wypaczało to obiektywność porównania, gdyż powszechnie wiadomo, że w większych sklepach jest taniej niż w mniejszych.

Trybunał z tą argumentacją się zgodził. „W przypadku, gdy reklamodawca i konkurenci należą do sieci, z których każda posiada szereg sklepów różnej wielkości i różnego formatu, oraz gdy porównanie nie dotyczy sklepów tej samej wielkości i tego samego formatu, obiektywność porównania może zostać zakłócona, jeśli reklama nie wskazuje tej różnicy” – czytamy w uzasadnieniu. Sędziowie podkreślili przy tym, że reklama taka, jak rozpatrywana w omawianej sprawie, może wywierać wpływ na zachowania konsumentów. Wielu może bowiem odnieść wrażenie, że we wszystkich sklepach Intermarche jest drożej niż w placówkach Carrefour; a nie jedynie w tych mniejszych.


Pozostało 29% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane