Spółka eTravel wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z zawiadomieniem o zamiarze koncentracji rynku poprzez planowane przejęcie jednego z najstarszych biur turystycznych w Polsce - Fly Away Travel. Wartość transakcji to ok. 14,2 mln zł, podała spółka. e-Travel planuje kolejne akwizycje w branży turystycznej.

"Naszym zamiarem jest budowa niekwestionowanego lidera branży obsługi podróży służbowych na rynku polskim. By ten cel osiągnąć, konieczne jest zarówno koncentrowanie wysiłków na wzroście organicznym m.in. poprzez stałe doskonalenie i rozwój narzędzi obsługi klientów, doskonalenie zdolności operacyjnej, jak również sprawnie realizowane akwizycje najciekawszych podmiotów branżowych. Aktualnie jesteśmy na etapie uzyskiwania zgody prezesa UOKiK na przejęcie Fly Away Travel" - powiedział twórca i prezes eTravel Andrzej Wierzba, cytowany w komunikacie.

Dodał, że celem jest budowa najsilniejszego podmiotu w Polsce, mogącego skutecznie konkurować z największymi zagranicznymi podmiotami działającymi na polskim rynku.

"Mam nadzieję, że nasze działania wpiszą się godnie w koncepcję nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego" - podkreślił prezes.

Spółka eTravel jest kontrolowana przez giełdową spółkę holdingową Netmedia. W ostatnim okresie spółka eTravel podniosła istotnie kapitał zakładowy i przystąpiła do kolejnych akwizycji w branży turystycznej.

W ocenie zarządu eTravel, przejęcie i późniejsza integracja nowej spółki przełoży się na dwucyfrowy wzrost przychodów Grupy Netmedia.

eTravel SA to największa w Polsce spółka zajmująca się obsługą podróży służbowych (bilety lotnicze, hotele, wynajem samochodów) oraz organizacją imprez korporacyjnych. Oferuje też, w podobnym zakresie, usługi dla klientów indywidualnych, wzbogacając ofertę również o turystykę wyjazdową (w tym bardzo popularne rejsy wycieczkowe na niemal wszystkich akwenach świata) oraz przyjazdową.

Spółka podkreśla, że branża usług turystycznych staje się coraz istotniejszą częścią polskiej gospodarki. W roku ubiegłym udział gospodarki turystycznej w PKB Polski wyniósł 5,6%, a w eksporcie 6,1%. Branża polskich biur podróży ulega ciągłym przemianom, a w poszczególnych segmentach obsługi klientów pojawiają się polscy liderzy, z silnym zapleczem kapitałowym, zdolni do świadczenia usług na najwyższym poziomie z wykorzystaniem wysokiej klasy narzędzi informatycznych.