statystyki

Rozgłos przy likwidacji apteki może być uznany za reklamę

autor: Elżbieta Dominik28.06.2016, 09:24; Aktualizacja: 28.06.2016, 10:31
W przypadku stosowania przez aptekę zakazanej reklamy wojewódzki inspektor farmaceutyczny może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 50 tys. zł.

W przypadku stosowania przez aptekę zakazanej reklamy wojewódzki inspektor farmaceutyczny może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 50 tys. zł.źródło: ShutterStock

Postanowiłem zamknąć jedną z dwóch aptek. Umieściłem na wystawie duży napis „likwidacja”, zajmujący faktycznie całą witrynę. Kilka dni temu jeden z ze znajomych zwrócił mi uwagę, że narażam się na zarzut niedozwolonej reklamy apteki. Czy słusznie? Przecież nie obniżam cen leków, a jedynie informuję o likwidacji.

Reklama


Okazuje się, że aptekarze, którzy likwidują placówki, muszą zwrócić uwagę, jak o tym informują. Główny Inspektorat Farmaceutyczny wyjaśnił, że umieszczanie w witrynach apteki informacji czy banerów o wyprzedaży czy likwidacji nosi znamiona zakazanej reklamy aptek.

– Wszelkie eksponowanie informacji, które mają na celu skłonienie do zakupu leków, traktowane jest jako reklama – przypomina Paweł Trzciński, rzecznik głównego inspektora farmaceutycznego. Według GIF taką formą skłonienia do zakupu jest także informacja o wyprzedaży czy likwidacji apteki. – Pacjent powinien kupować te leki, które są mu potrzebne, a nie te, które akurat są wyprzedawane – dodaje przedstawiciel GIF.

Zdaniem Pawła Trzcińskiego nie ma znaczenia, czy na witrynie będzie napis „wyprzedaż”, czy „likwidacja” – skutek będzie ten sam.

Prawnicy potwierdzają. Jak wynika z utrwalonego już od kilku lat orzecznictwa, za reklamę apteki może być uznane każde działanie skierowane do publicznej wiadomości, zmierzające do zwiększenia sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych w niej oferowanych.


Pozostało jeszcze 47% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

  • z(2016-06-28 13:48) Zgłoś naruszenie 00

    zamiast napisu likwidacja lepiej napisać kartkę " jeśli jesteś pod tymi drzwiami już trzeci raz i nadal jest zamknięte to spróbuj zgadnąć - dlaczego. I nie denerwuj się bo tu już tabletek uspakajających nie kupisz"

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama