statystyki

USA nie żartują w sprawie zmów cenowych

autor: Małgorzata Cur-Kamieńska13.07.2015, 07:44; Aktualizacja: 13.07.2015, 12:47

Cztery największe amerykańskie linie lotnicze, tj.: United, American Airlines, Delta i Southwest, potwierdziły, że są przedmiotem prowadzonego śledztwa w sprawie możliwej zmowy mającej na celu utrzymywanie wysokich cen biletów.

Reklama


Warto więc przedstawić prawne aspekty dotyczące konkurencji na rynku przewoźników lotniczych. Przepisy prawa międzynarodowego w zasadzie nie regulują tego zagadnienia. Konwencja chicagowska mówi jedynie o zakazie dyskryminacji przewoźników oraz postuluje ułatwianie efektywnego rozwoju transportu lotniczego z udziałem wszystkich państw i z zapewnieniem jednakowych możliwości. Tym samym wyznacza restrykcyjny kierunek dla regulacji wprowadzanych w państwach będących jej stronami. Jako jeden z celów wskazano zapobieganie marnotrawstwu gospodarczemu spowodowanemu nierozsądną konkurencją oraz unikanie dyskryminacji między umawiającymi się państwami. Swobodę precyzowania zasad dotyczących konkurencji pozostawiają prawodawstwom poszczególnych państw także dwustronne umowy międzynarodowe. Powoduje to, że w poszczególnych porządkach prawnych reguły konkurencji przewoźników są inne. Do najbardziej restrykcyjnych regulacji antymonopolowych należą właśnie te obowiązujące w USA, choć nie ograniczają możliwości łączenia się przewoźników oraz przejmowania czy kapitałowej kontroli jednych nad drugimi.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane