statystyki

Test tajemniczego klienta zaliczony. Jakość obsługi w Polsce poprawiła się

autor: Patrycja Otto12.03.2015, 07:43; Aktualizacja: 12.03.2015, 08:18
Sprzedawca w sklepie

Sytuacja nie wygląda jednak już tak dobrze, gdy porównamy wyniki z ostatnich pięciu lat.źródło: ShutterStock

Poprawę jakości obsługi wymusza rosnąca konkurencja.

Kontrolerzy działający incognito odwiedzili ponad 800 sklepów i stwierdzili, że jakość obsługi klientów w polskim handlu poprawiła się w porównaniu z poprzednim rokiem. Tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Daymaker. W 13 z 18 badanych branż nastąpiła poprawa. Największa – w branży perfumeryjnej – o 9,5 pkt, odzieżowej – o 8,7 pkt i obuwniczej – o 7,5 pkt.

Sytuacja nie wygląda jednak już tak dobrze, gdy porównamy wyniki z ostatnich pięciu lat. Wówczas okazuje się, że tylko sklepy z sześciu kategorii dbają nieprzerwanie o stałą poprawę relacji z klientem. Są to, oprócz wcześniej już wymienionych, sektor artykułów sportowych, markowe salony z kosmetykami oraz sklepy meblarskie. Sukces perfumerii jest podwójny, bo na pozycji lidera znalazły się również w tegorocznym rankingu segmentów handlu detalicznego.

Eksperci podkreślają, że poprawę jakości obsługi w tych branżach wymusza przede wszystkim rosnąca konkurencja na rynku. Również ta internetowa, która coraz bardziej rośnie w siłę.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane