Prestiżowy fDi Magazine, należący do Grupy Financial Times, opublikował ranking Digital Marketing Awards 2012. Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna zajęła w nim 1 miejsce w Europie oraz 4 miejsce na świecie w kategorii stref ekonomicznych – podał serwis prasowy Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, PAIiIZ.

Jurorzy z fDi Magazine oceniali, jak poszczególne miasta, kraje, regiony i strefy ekonomiczne wykorzystują marketing, strategie oraz innowacje internetowe, aby zachęcić i przyciągnąć przyszłych inwestorów. Sprawdzali między innymi strony internetowe, aktywność w mediach społecznosciowych, a także innowacje i strategie w obszarze marketingu internetowego.

W kategorii stref ekonomicznych ŁSSE zdobyła 4 miejsce na świecie i 1 miejsce w Europie. Łódzką SSE wyprzedziły tylko: Ras Al Khaimah Free Trade Zone (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Daegu Gyeongbuk Free Economic Zone (Korea Południowa), Ohio Aerospace Hub (Stany Zjednoczone). Na piątym miejscu uplasowała się strefa z Litwy - Klaipeda Free Economic Zone.

W aplikacji ŁSSE jurorzy docenili:
- przebudowanie strony głównej (www.sse.lodz.pl), co przyniosło w tym roku 30 proc. wzrost jej odwiedzin,
- mapę interaktywną terenów inwestycyjnych ŁSSE (http://mapa.sse.lodz.pl),
- serwis pośrednictwa nieruchomości poza ŁSSE (www.posrednictwo.sse.lodz.pl)
- stronę internetową kampanii unijnej „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę” z wykorzystaniem QR kodu (www.lodzkie-businesszone.eu),
- komunikację w social media: fan page na facebooku (ponad 2500 fanów), konto na youtube (wzrost oglądalności filmów i spotów o ponad 120 proc.), twitterze oraz linkedIn,
- liczbę artykułów o ŁSSE w mediach (ponad 1700 po trzech kwartałach – blisko 50 proc. więcej niż rok wcześniej),
- wartość ekwiwalentu reklamowego ŁSSE na poziomie 2,7 mln zł po trzech kwartałach – to czterokrotnie więcej niż roczne nakłady na PR, marketing i reklamę,
- newsletter w wersji do pobrania i online, który trafia do kilkuset odbiorców,
- wykorzystanie technologii 3D w dotykowym infokiosku, który służy promocji oferty ŁSSE (część projektu „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę” ),
- wykorzystanie materiałów video w promocji (z projektu „Łódzkie – Strefa Biznesu Szyta na Miarę”),
- spot promujący kampanię unijną: