Masz problem i nie wiesz kto może ci pomóc? Przedstawiamy krótki poradnik na temat polskich instytucji konsumenckich. Z niego się dowiesz, która instytucja pomoże w danej sprawie.
.
1
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
SKP to niezależna pozarządkowa organizacja, która wraz z federacją konsumentów prowadzi infolinię konsumencką i świadczy pomoc konsumentom. Na infolinię dodzwonimy się pod numerem 800 889 866 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00.
Źródło: UKE
ShutterStock
2
Federacja Konsumentów
Współpracuje z SKP i świadczy bezpłatną pomoc prawną oraz pośredniczy na rzecz konsumentów w sprawach takich jak sprzedaż na odległość i poza lokalem firmy, usługi bankowe, finansowe ubezpieczenia, turystyka.
Źródło: UKE
ShutterStock
3
Europejskie Centrum Konsumenckie
ECK to część sieci centrów informacyjnych ECC-Net. Zapewnia informacje o prawach konsumentów na terenie UE a także bezpłatnie udziela pomocy i porad mających na celu polubowne rozwiązanie konfliktów międzynarodowych. Tutaj można złożyć skargi na nieprawidłowości, które miały miejsce poza granicami Polski, na terenie UE oraz w Norwegii i Islandii.
Źródło: UKE
ShutterStock
4
Inspekcja Handlowa
Inspekcja handlowa kontroluje legalność pracy przedsiębiorców zajmujących się handlem i usługami. M. in. kontroluje bezpieczeństwo produkcji, tak aby produkty spełniały wymagania dotyczące bezpieczeństwa, a także prawidłowość serwisowania i naprawy urządzeń. W sytuacjach konfliktowych podejmuje mediacje, mające na celu ochronę konsumentów, a także pośredniczy w takich sprawach.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję