Kioski zastępują saloniki prasowe - większe, lepiej wyposażone, z bogatym asortymentem. Na zasadach franczyzy można współpracować z grupą Kolportera.
Choć Ruch jest wciąż liderem rynku, goni go grupa Kolporter. Według danych Izby Wydawców Prasy (IWP) Ruch posiada 41,4 proc. rynku. Udział systematycznie spada na rzecz Kolportera, który dobija już do 40 proc. i wciąż zwiększa zakres usług, rozwijając np. działalność kurierską. W tym roku przychody Kolportera mogą wynieść nawet 4 mld zł. Firma zarządza już ponad 1 tys. saloników prasowych.
- Nasze saloniki zostały zorganizowane tam, gdzie jest duży przepływ potencjalnych klientów. Wszystkie są identycznie wyposażone, aby klienci kojarzyli je z siecią handlową Kolportera. Charakteryzuje je wygodna z punktu widzenia klienta czytelna ekspozycja - mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera.