statystyki

Znane marki podążają za swoimi klientami do kurortów

autor: Patrycja Otto13.07.2016, 07:56; Aktualizacja: 14.07.2016, 11:42
zakupy, handel

Handlowcy chętnie wykorzystują marketingowy potencjał urlopowiczówźródło: ShutterStock

Sklepy sezonowe na dobre wpisują się w handlowy krajobraz. W tym roku sprzyja im frekwencja turystów. Sieci handlowe, na co dzień spotykane w centrach handlowych, znalazły sposób na zaistnienie w niewielkich wakacyjnych miejscowościach. Otwierają w nich pop-up store’y, czyli sezonowo działające od kilku dni do kilku tygodni placówki. Liderami pod względem ich liczby będą w tym roku Coccodrillo i LPP.

Pierwsza z firm zadeklarowała uruchomienie 15 takich punktów, z czego 12 nad morzem m.in. w Krynicy Morskiej, Łebie, we Władysławowie, w Rowach, Ustroniu czy Ustce, a trzy w innych turystycznych miejscowościach: Mikołajkach, Solinie oraz wielkopolskim Skorzęcinie. – Otwarcie sezonowych salonów ma wymiar promocyjny. Postrzegamy to bowiem jako sposób na pozyskanie sympatii nowych klientów, którzy wcześniej mogli jeszcze nie mieć stałego kontaktu z naszą marką – zapowiada prezes CDRL Marek Dworczak.

Grupa LPP organizuje sprzedaż sezonową dwóch swoich marek już od blisko pięciu lat. Mowa o Croppie, która w tym roku pojawiła się w 14 miejscowościach, m.in. w Łebie, Krynicy Morskiej, Rowach, Rewalu, Władysławowie, Dziwnowie czy Międzyzdrojach, oraz Housie, która z kolei na wakacje uruchomiła czasowe punkty w aż 19 lokalizacjach, m.in. Darłowie, Jarosławcu, Kołobrzegu, Mielnie, Mikołajkach, Niechorzu czy Krynicy Morskiej.

Tegorocznych planów nie chciał nam zdradzić internetowy sklep Zalando, który otwierał pop-up store’y w dwóch poprzednich latach. Ta firma jak dotąd obstawiała duże miasta, m.in. Warszawę, gdzie uruchomiła placówkę w Złotych Tarasach.

Po raz pierwszy ze sklepami sezonowymi ruszyła firma odzieżowa dla kobiet Greenpoint, której stała sieć obejmuje już 100 placówek. Od czerwca punkt tej marki działa w Dźwirzynie. Spółka chce otworzyć kolejne w Kołobrzegu i Darłowie. – Nasze wyniki sprzedaży w Dźwirzynie są zadowalające. Widzimy, że ten koncept ma potencjał. Nasz plan na przyszły rok to szersze podejście do sprzedaży sezonowej. Myślę, że będziemy tę działalność poszerzać o inne popularne miejsca wakacyjne niż tylko Wybrzeże – zapowiada Marek Szostak z zarządu Greenpoint.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane