statystyki

Bardzo słodkie wyniki polskiego eksportu

autor: Patrycja Otto04.02.2016, 07:48; Aktualizacja: 22.02.2016, 11:03
słodycze

Eksperci szacują obecnie rentowność w sektorze na niecałe 4 proc., o połowę mniej niż 10 lat temu.źródło: ShutterStock

Nasze czekolady i cukierki świetnie sprzedają się za granicą. Dla odmiany, krajowy rynek się kurczy

Ubiegły rok był kolejnym, w którym padł rekord w eksporcie słodyczy. Jego wartość wyniosła prawie 6,7 mld zł. Oznacza to ponad 10-proc. wzrost w porównaniu z 2014 r. W ciągu ostatnich pięciu lat można natomiast mówić o podwojeniu się tej wartości.

– Motorem wzrostu jest czekolada i wyroby czekoladowe. Ich eksport zwiększył się o 11 proc. Natomiast w wyrobach cukierniczych tylko o 6 proc. – podsumowuje Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych „Polbisco”.

Do zwiększania eksportu zmusza producentów sytuacja na wartym 13 mld zł krajowym rynku słodyczy. Jeszcze kilka lat temu sprzedaż rosła w tempie ponad 10 proc. rocznie. – Od trzech lat mamy spadek. W ubiegłym roku konsumpcja słodyczy czekoladowych zmalała o blisko 4 proc. – wyjaśnia Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu Lotte Wedel. W podobnym tempie skurczył się też segment cukierków – to efekt zmian nawyków żywieniowych Polaków i ich odchodzenia od cukru.


Pozostało 79% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane