Na rynku pocztowym technologiczna wojna. Poszczególni operatorzy korzystają z nowinek technicznych, żeby przyśpieszyć pracę i zmniejszyć koszty działalności.

Tuż przed świętami Poczta Polska wyposażyła ponad 3,5 tysiąca listonoszy w specjalne tablety. Zdaniem Łukasza Kuleszy z biura usług finansowych, to ułatwia pracę. Na urządzenie wgrywa się wszystkie dane przesyłek z danego dnia.

Pracownik może awizować list lub paczkę, jeżeli adresata nie ma w domu. Jeżeli listonoszowi uda się doręczyć przesyłkę, adresat potwierdza to specjalnym elektronicznym podpisem. Dzięki elektronicznej nowince dostarczający od razu wie, że jego towar został odebrany.

Z podobnych rozwiązań korzystają też inne firmy, między innymi konkurent Poczty, amerykański gigant, FedEx. Dyrektor logistyki, Łukasz Wróbel, wyjaśnia, że centrala wie, gdzie znajduje się pracownik firmy, ponieważ ma on przy sobie nadajnik GPS. Dzięki temu można sprawdzić czy kurier rzeczywiście dostarcza przesyłki.

Czwarty kwartał to najważniejszy czas dla kurierów i pocztowców. To właśnie przed świętami Bożego Narodzenia Polacy zamawiają i przesyłają najwięcej towarów.