Producenci skutecznie walczą o rynek z zagranicznymi koncernami. Warunek sukcesu to ciągłe inwestycje w rozwój i technologię
Już dla 54 proc. krajowych konsumentów ma znaczenie, czy wybrany przez nich kosmetyk pochodzi z Polski – takie wnioski płyną z najnowszych badań firmy badawczej ARC Rynek i Opinia przeprowadzonych w maju tego roku. Tę tendencję potwierdzają badania Millward Brown, z których wynika, że rodzime marki są jednymi z najczęściej wybieranych przez konsumentów. Na przykład w 2014 r. w kategorii kremów do twarzy dla kobiet Ziaja znalazła się na drugim miejscu z 17 proc. wskazań. Od 6 do 7 proc. wzrosła sprzedaż kosmetyki AA Oceanic, Dr Irena Eris i Lirene oraz Eveline.
– Jednym z powodów, dla których konsumenci wybierają rodzime marki, jest korzystny stosunek jakości do ceny, z którego jesteśmy też znani za granicą. Producenci od lat inwestują w wysokiej jakości surowce i nowoczesne technologie, co sprawia, że ich kosmetyki pozostają konkurencyjne względem tych wytwarzanych przez zagraniczne koncerny. W ciągu roku odnotowaliśmy 30-proc. wzrost sprzedaży – tłumaczy Karol Szmich, prezes zarządu Delia Cosmetics.