Cena akcji Wirtualnej Polski prawie 10 procent wyższa niż na debiucie. Medialna spółka zainaugurowała dziś swoją obecność na Giełdzie Papierów Wartościowych. To siódmy debiut w tym roku na warszawskim parkiecie.

Doradca inwestycyjny domu maklerskiego TMS Brokers, Sebastian Trojanowski uważa, że udany debiut Wirtualnej Polski można uznać za zaskoczenie. Ekspert wskazuje na niekorzystne otoczenie, które w ostatnim czasie pojawiło się głównie na niemieckiej giełdzie. Z drugiej strony tegoroczne debiuty nie były zbyt udane. Rozmówca IAR podaje przykład Idea Banku, który co prawda dał zarobić, ale który nie pozyskał z giełdy tylu pieniędzy, ile planował.

Rozmówca IAR podkreśla jednak, że obecne notowania mogą się utrzymać. Spółka ma bowiem ciekawą ofertę reklamy elektronicznej. Ryzykiem, zdaniem Sebastiana Trojanowskiego, jest działalność w branży, która jest podatna na wahania koniunktury.

Obecnie na Giełdzie Papierów Wartościowych notowane są 474 spółki. W skład Grupy wchodzi między innymi jeden z najpopularniejszych w Polsce portali internetowych - Wirtualna Polska, a także portale specjalistyczne na przykład Money.pl oraz o charakterze rozrywkowym, jak Pudelek.