statystyki

Trudno ukarać sklep za brak ceny

autor: Joanna Kowalska23.02.2015, 20:00
Poprzednio inspektorzy mogli przeprowadzić kontrolę bez wcześniejszego uprzedzania o tym przedsiębiorcy.

Poprzednio inspektorzy mogli przeprowadzić kontrolę bez wcześniejszego uprzedzania o tym przedsiębiorcy.źródło: ShutterStock

Zmiana w sposobie wymierzania kar przedsiębiorcom utrudnia nie tylko kontrole, ale też szybkie reagowanie na zgłoszenia konsumentów

Ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. z 2014 r. poz. 915) zniosła 25 lipca 2014 r. obowiązek metkowania każdego produktu w sklepie z osobna. Obecnie wystarczające jest uwidocznienie ceny na półce czy w pobliżu towaru. Nowością jest też obowiązek przedstawienia informacji o przyczynie obniżki czy też – w razie wątpliwości co do należnej kwoty – nakaz sprzedaży po cenie korzystniejszej dla klienta.

Ustawa drastycznie podniosła jednak kary za niewykonanie obowiązków – do 40 tys. zł. Biznes jeszcze przed podpisaniem regulacji przez prezydenta apelował o weto. Jednak jak się okazało w praktyce – ustawa bardziej utrudniła życie inspekcjom handlowym (IH) niż sklepikarzom.


Pozostało 84% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane