statystyki

Małe sklepy płacą z poślizgiem

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto22.01.2015, 07:43; Aktualizacja: 22.01.2015, 09:24
Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów.

Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów.źródło: ShutterStock

To nie najwięksi mają problem z regulowaniem faktur w terminie – wynika z raportu analityków firmy Euler Hermes zajmującej się ubezpieczaniem należności

Dyskonty i supermarkety, które mają zobowiązania wobec firm spożywczych na kwotę powyżej 10 mln zł, w terminie płacą średnio 89,6 proc. kwot, jakie są winni dostawcom żywności. To najlepszy wynik w zestawieniu. Nieco gorzej wypadają duzi ogólnopolscy dystrybutorzy z saldem zobowiązań wobec dostawców mieszczącym się w przedziale 1–10 mln zł. Oni płacą na czas 85,4 proc. faktur wystawianych przez producentów żywności.

– Dyskonty oferują stosunkowo wąski asortyment, 1,2–1,3 tys. produktów. To zapewnia im dużą rotację w sklepie, co pozwala płacić na czas. W terminowym regulowaniu zobowiązań pomaga im też mała liczba dostawców – komentuje Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane