statystyki

Dyskonty zwietrzyły pachnący interes

autor: Małgorzata Kwiatkowska, Patrycja Otto05.01.2015, 07:36; Aktualizacja: 05.01.2015, 08:31
Na ostrą walkę o udziały w branży drogeryjnej szykuje się m.in. Kerdos Group

Na ostrą walkę o udziały w branży drogeryjnej szykuje się m.in. Kerdos Groupźródło: ShutterStock

Perfumerie walczą o dominację na rynku kosmetyków. Ale po piętach depczą im dyskonty. Wszystko dlatego, że segment drogerii i chemii domowej oferuje bardzo atrakcyjne marże na poziomie 15–30 proc.

Na ostrą walkę o udziały w branży drogeryjnej szykuje się m.in. Kerdos Group (d. Hygienika), która w końcu 2014 r. była właścicielem ok. 170 drogerii Dayli. Na 2015 r. planuje otwarcie ok. 50 własnych sklepów i ok. 20 franczyzowych. Kerdos, który przez wiele lat koncentrował się na produkcji środków higieny osobistej, zamierza sprzedać zakład produkcyjny i związać przyszłość z drogeriami.

– Wyspecjalizowany handel detaliczny oraz hurtowy pozwala spółce dynamicznie rosnąć i generować duże wzrosty wyników finansowych. O ile w sektorze spożywczym sytuacja nie jest najlepsza, segment kosmetyków i chemii domowej to pod względem uzyskiwanych marż zdecydowanie inny świat – tłumaczy Kamil Kliniewski, prezes i wiodący akcjonariusz Kerdos Group.

Kerdos wszedł do branży drogeryjnej we wrześniu 2012 r., kiedy kupił 50 proc. udziałów w sieci 158 polskich sklepów Schlecker (na ich bazie rozwija sieć Dayli). Teraz kontroluje 90 proc. udziałów. Przed pierwszą transakcją przychody grupy Kerdos w ciągu trzech kwartałów 2012 r. wyniosły 37,3 mln zł, a zysk netto 0,06 mln zł. Rok później przychody wzrosły o 212 proc., a zysk był 90 razy wyższy. Do września 2014 r. przychody grupy wzrosły o kolejne 50 proc., do 174,2 mln zł, a zysk netto o 95 proc., do 11,2 mln zł.

– W Polsce mamy jeszcze dużo do zrobienia, potencjał sieci Dayli wydaje się jeszcze spory, docelowo to 300– –400 sklepów – dodaje Kamil Kliniewski.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane