Polacy, jeśli chodzi o napoje procentowe, najczęściej piją piwo i wódkę. Stopniowo rośnie jednak udział wina. Częściej zaczynamy sięgać też po whisky, likiery, nalewki i smakowe napoje spirytusowe. W ubiegłym roku wydali na to ponad 41 miliardów złotych - wynika z badania firmy doradczej KPMG.

- Okazuje się, że coraz więcej Polaków wybiera produkty wysokiej jakości i marki premium - mówi jeden z autorów raportu Tomasz Wiśniewski.

Ważna jest dla nas także cena.

- Chcemy towarów lepszej jakości, ale niekoniecznie chcemy za to więcej płacić - dodaje.

Tomasz Wiśniewski zwraca uwagę na jeszcze jeden trend na naszym rynku - na innowacje. Lubimy nowości, o czym świadczy między innymi prężnie
rozwijający się rynek piw regionalnych, rzemieślniczych czy cydru.


Raport powstał na podstawie danych uzyskanych od firm i instytucji zajmujących się handlem napojami alkoholowymi, a także na podstawie badania
konsumenckiego, które przeprowadzono w III kwartale na próbie 1000 dorosłych Polaków.