"W tegorocznej edycji badania aż 35% ankietowanych Polaków, wybierając najbardziej godny zaufania sklep spożywczy, wskazało na Biedronkę. Sieć od kilku lat konsekwentnie zdobywa Złote Godło w badaniu European Trusted Brands. Najczęściej na zakupy do Biedronki wybierają się osoby w wieku do 50 lat, mające rodzinę z dziećmi. Konsumenci szczególnie cenią sieć sklepów Biedronka za jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta" - czytamy w komunikacie.
Wśród innych sklepów spożywczych jako godne zaufania często wymieniane były także: Lidl (12,2%), Tesco (7,2%) oraz Kaufland (4,5%). Respondenci wskazywali również takie marki, jak: Auchan (3,2%), Alma (2,7%), Real (2,5%), Carrefour (2,4%), Lewiatan (2,3%), Żabka (2,2%), Piotr i Paweł (2%), Społem (1,9%), Delikatesy Centrum (1,4%) i Netto (1,4%), podano w materiale.
"Lidl - tegoroczny laureat Kryształowego Godła - otrzymał najwyższe spośród wszystkich sklepów spożywczych oceny za jakość. Klienci tej niemieckiej sieci cenią ją także za silny wizerunek (w pięciopunktowej skali średnia to aż 4,7) oraz stosunek wartości produktów znajdujących się w ofercie sklepu do ceny (średnia 4,6). Marka Lidl nieprzerwanie od 2011 roku zdobywa Kryształowe Godło European Trusted Brands" - napisano też w komunikacie.
Sieci sklepów spożywczych Tesco oraz Kaufland konsumenci cenią w szczególności za silny wizerunek (średnia 4,6), zaś sieć Auchan za stosunek wartości oferowanych produktów do ceny, a także za zrozumienie potrzeb klienta.
Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło otrzymują zaś marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader's Digest. Tegoroczna czternasta już edycja badania została przeprowadzona w 10 krajach: Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Słowenii oraz Szwajcarii. Wzięło w nim udział 17 676 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych.