Zdaniem Komisji Europejskiej, unijny sektor rolny i rolno-spożywczy charakteryzuje się wysoką jakością produktów i normami niemającymi sobie równych. Mimo to wielu konsumentów, zarówno na terenie Wspólnoty jak i poza jej granicami, nie zdaje sobie z tego sprawy, a produkty „Made in Europe” są wciąż mało znane.
Nowa strategia proponowana przez Brukselę ma to zmienić."„Chcemy położyć nacisk na promocję produktów europejskich, tak by były bardziej rozpoznawalne. Aby Europa kojarzyła się z jakością"- powiedział Dacian Ciolo?, unijny komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich.
Podczas gdy dziś na działania promocyjne przeznacza się w Unii około 60 milionów euro rocznie, do 2020 roku kwota ta ma wzrosnąć do 200 milionów. 3 tej sumy ma być skierowana na rynki zagraniczne, przede wszystkim na rynki wschodzące . "Obserwujemy tam wzrastające zapotrzebowanie na konkretne produkty wysokiej jakości, Europa ma więc wiele do zaoferowania:" - dodał komisarz.
Unijne produkty rolne i rolno-spożywcze stanowią dziś 18% światowego eksportu.