W cenie usługi (7,5 zł) klient otrzymuje dedykowane opakowanie, możliwość nadania paczki o wadze nieprzekraczającej 2 kilogramów z zadeklarowaną wartością do 100 zł oraz gwarantowanym terminem dostarczenia do trzech dni. Nadawca otrzyma także elektroniczne (SMS lub e-mail) potwierdzenie odebrania przesyłki oraz, wraz z adresatem, będzie mógł śledzić ją za pośrednictwem specjalnej aplikacji internetowej.
– Klienci wysyłając drobne przedmioty takie jak płyty czy książki, często nie są pewni na jaką usługę się zdecydować - cześć korzysta z oferty paczkowej, część decyduje się na wybór listu poleconego – zaznacza Agnieszka Piaskowska, dyrektor Pionu Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej. – Paczka MINI to produkt, który jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Łączy zalety przesyłek listowych i paczek – dodaje Agnieszka Piaskowska.
Jak to działa?
Paczkę MINI można nadać jedynie w dedykowanym tej usłudze opakowaniu. Kupić je można w placówce pocztowej, bądź po dokonaniu przedpłaty za pośrednictwem sklepu internetowego – wtedy zostanie ono wysłane na wskazany adres – do domu, bądź pracy. Po jego otrzymaniu, na stronie Poczty Polskiej, należy wprowadzić dane nadawcy i adresata, a następnie w ciągu maksymalnie 3 dni udać się do placówki i nadać przesyłkę.
Wprowadzenie danych do systemu umożliwi zarówno nadawcy, jak i adresatowi śledzenie przesyłki. Nadawca otrzyma także powiadomienie o jej odbiorze lub odmowie odbioru, a także potwierdzenie przyjęcia przesyłki. Konieczność wprowadzenia numeru telefonu komórkowego albo adresu e-mail adresata umożliwi przesłanie przez Pocztę informacji o nadejściu paczki drogą elektroniczną.