– Rozszerzenie oferty o usługi pocztowe to ukłon w stronę naszych członków – wyjaśnia cytowany w komunikacie Krzysztof Lewandowski, wiceprezes Kasy Stefczyka. – Teraz, przy okazji wizyty w jednej z ponad 400 naszych placówek, w dogodnej dla siebie lokalizacji mają możliwość skorzystania z nowoczesnych usług pocztowych – wyjaśnia.
Zdaniem Rafała Brzoski, prezesa Integer.pl, właściciela sieci InPost, zawiązanie strategicznego partnerstwa z kasami oznacza także znaczne udogodnienie dla klientów InPost. – Ułatwiamy im dostęp do jak największej liczby usług na poziomie jednej placówki. Tym razem – do zaawansowanych produktów finansowych – przekonuje Rafał Brzoska.
Spółka zapowiada, że do końca 2013 r. udostępni klientom 2 tys. punktów obsługi, w których nie tylko będą mogli skorzystać ze standardowych usług pocztowych, ale także wykupić ubezpieczenie komunikacyjne lub majątkowe oraz doładować telefon.
Integer.pl może jeszcze urosnąć. Stara się m.in. o przejęcie kontroli nad Polską Grupą Pocztową i spółką Inforsys. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpatruje wniosek o koncentrację. Pocztowy operator konsoliduje branżę, bo na początku czerwca z powodzeniem zakończył prywatną ofertę akcji. Pakiet wart ok. 147 mln zł trafił do polskich oraz zagranicznych inwestorów instytucjonalnych. Środki zostaną przeznaczone także na rozwijanie sieci paczkomatów EasyPack.
Integer.pl rozwija się nie tylko w Polsce. Swoje usługi oferuje już na Słowacji, w Czechach i Wielkiej Brytanii. Na Wyspach do końca kwietnia 2014 r. stanie 2 tys. paczkomatów. Spółka zapowiada również wejście na największe światowe rynki – w Chinach i USA.
W pierwszym półroczu 2013 r. Integer.pl miał 154,48 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o blisko 17 proc. względem analogicznego okresu 2012 r. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 10,06 mln zł.