„Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci.” - mówi Miroslav Rakowski, Prezes T-Mobile Polska.
W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do Internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost bazy klientów usług dostępu do Internetu o 33,3% w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku. Duży wzrost bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu był możliwy dzięki prowadzonym przez T Mobile Polska inwestycjom w rozbudowę sieci oraz dzięki wprowadzeniu bardzo atrakcyjnych ofert dostępu do Internetu z tabletami oraz smartfonami.
Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. Niższe przychody Spółki były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku.
Nowe stacje bazowe
Projekt modernizacji sieci przekroczył półmetek i klienci T-Mobile mogą już korzystać z ponad 5 000 nowych stacji bazowych, które zapewniają pokrycie 60% powierzchni kraju oraz 46% populacji. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu dynamicznie rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60%.