Spółka Orange ujawnia kolejne szczegóły oszczędnościowej strategii. Klienci odczują skutki na własnej skórze.
– W latach 2013–2016 liczba naszych salonów zmniejszy się o ok. 20 proc. – zapowiedziała Marta Góralewicz, kierownik działu PR korporacyjnego w Orange. Likwidacja ma w znacznym stopniu dotyczyć tych placówek, które znajdują się blisko siebie. Obecnie firma ma 934 salony na terenie całego kraju. W kwietniu ubiegłego roku, gdy Telekomunikacja Polska zmieniała markę na Orange, było ich jeszcze 1015.
– Chodzi o ograniczenie kosztów pozyskania i utrzymania klienta, które w przypadku Orange wynoszą ok. 1,2 mld zł rocznie – wyjaśnia Przemysław Sawala-Uryasz, analityk UniCredit. Dodaje, że proces zmniejszania sieci sprzedaży i obsługi posprzedażowej prędzej czy później dotknie wszystkich operatorów, którzy będą próbowali upowszechnić tańsze kanały obsługi, jak internet czy infolinie.