Tak jak inne firmy zaczyna inwestować we własne salony sprzedaży ze sprzętem elektronicznym. Samsung, którego obroty na polskim rynku liczone są w miliardach złotych, chce być liderem w każdej kategorii, w której działa. Udało mu się to już w segmencie telewizorów czy telefonów komórkowych. Ale musi walczyć o pozycję rynkową np. w segmencie foto, AGD czy komputerów.
– Nie wszędzie można pokazać całą gamę produktów stojących jeden obok drugiego. Własny salon daje taką możliwość – mówi Olaf Krynicki z Samsung Electronics Polska. To ma zachęcić klientów do kupowania sprzętu tej marki, nie tylko w jej salonie, lecz także w sieciach takich jak MediaMarkt czy Saturn.
Pierwszy flagowy sklep Samsunga (koszt uruchomienia: kilkaset tysięcy złotych) zostanie otwarty w piątek w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Będzie to czwarty salon firmy w Europie, po Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Jeżeli warszawski sklep się sprawdzi, to można się spodziewać podobnych w innych dużych miastach.