Rosyjski dziennik “Wiedomosti” cytuje pracowników jednej z agencji reklamowych, którzy ostatnio uczestniczyli w prezentacji kanału Piatnica, zorganizowanego przez firmę Profmedia, która posiada rosyjską licencję na markę MTV od roku 2007. Według tych informacji od 1 czerwca 2013 roku kanał Piatnica wystartuje na tych samych częstotliwościach, na których obecnie emitowana jest MTV Russia.
Adresatem nowego kanału mają być odbiorcy w grupie wiekowej 14-44 lat, czyli znacznie szerszej od MTV Russia, która liczy na widzów przedziale 14-34 lata.
Uruchomiony w roku 1998 przez Borisa Zosimowa, który sprzedał kanał dla grupy Viacom w 2002 roku, MTV Russia należał do najbardziej popularnych kanałów rozrywkowych w tym kraju w końcu lat 1990. i na początku lat 2000. Ale okresie ostatnich kilku lat popularność MTV Russia zaczęła się kurczyć, a jej widownia spadła do 1,6 proc. ogółu odbiorców rosyjskiej telewizji w 2011 roku z poziomu 2,2 proc. roku 2010.