„Ta klasyfikacja może się jeszcze zmienić, ponieważ boom zakupowy dopiero się zaczyna, a przewidujemy, że tablety będą miały solidną pozycję na listach prezentów zakupowych” – zaznacza Adaszewski.

A co jeśli nie stać nas na zakup tabletu? No cóż, możemy się zdecydować na kredyt gotówkowy, choć o ten niełatwo. Z jednej wysokie oprocentowanie i marże w bankach, z drugiej  zła sława "chwilówek" odstrasza od tego typu rozwiązań. Ciekawym , a jednocześnie oczywistym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty operatorów komórkowych. Ze względu na korzystanie z tabletu poza domem posiadanie internetu mobilnego staje się koniecznością. Umowy co prawda są zazwyczaj trzyletnie, ale ceny najdroższych urządzeń firm Apple czy Samsung dostępne są nawet od złotówki. Jeśli chcemy krótszą umowę , ceny nie sa już atrakcyjne.

Play podszedł do tej sprawy w jasny i czytelny sposób. Im wyższy abonament, tym lepszy tablet otrzymasz za zero złotych. I tak za abonament 50 złotych na 36 miesięcy, otrzymamy tablet ZTE Light. Za 70 złotych płacone przez trzy lata otrzymamy do wyboru dwa modele Samsunga Galaxy Tab: wersje 10.1 i Galaxy Tab 2 7.0. Dorzucając 20 złotych mamy nowszą generację 10.1 Aby myśleć o produktach Apple, miesięcznie trzeba zapłacić Play za Internet mobilny minimum 120 złotych. Wtedy możemy się cieszyć iPadem 2 16 GB. Również za 0 złotych.

T-Mobile iPada 2 16 GB jak i Samsunga Galaxy Tab 2 10.1 proponuje nam za 1zł na 3 lata, przy abonamencie 130 złotych. W Orange przy podobnym abonamencie za iPada 2 16 GB zapłacimy już 199 złotych. Identyczna cena obowiązuje przy wyborze Samsunga Galaxy Tab 2 10.1 .Oczywiście przy 36 miesiącach umowy.

Ze względu na cenową dostępność powiązaną z funkcjonalnością, tablet zaskarbił sobie względy szerokiego grona nowych użytkowników. Ich rozpiętość wiekową można porównać do rozpiętości cenowej samych urządzeń: już trzylatek będzie w stanie intuicyjnie obsługiwać tablet, nawigacja nie sprawi tym bardziej trudności osobom starszym, które nie zawsze mają ochotę korzystać z komputera.

Dlatego też popyt na tablety, mimo swego naturalnego wzrostu, notuje solidny boom w trakcie sezonów prezentowych: w okresie odbywających się co rok pierwszych komunii świętych, Świąt Wielkanocnych i zwłaszcza Bożego Narodzenia.