"Jest tylko jeden poważny gracz na chińskim rynku smartfonów, który może konkurować z czołówką globalnych producentów tych urządzeń. Lenovo ma wiele atutów, a wśród nich znakomicie rozpoznawalną markę, świetnie zorganizowaną sieć dystrybucji, duży asortyment wyrobów i rozsądne ceny" - napisali eksperci Gartnera.
W trzecim kwartale br. spółka Lenovo była najszybciej rozwijającą się firmą w branży. Jej udziały w chińskim rynku smartfonów wzrosły z 1,7 proc. w końcu 2011 r. do 14,8 proc. na koniec października br. Tym samym stała się drugim dostawcą tych telefonów w Chinach, ustępując tylko miejsca Samsungowi, którego udziały w rynku wynoszą 16,7 proc. - wskazali eksperci Gartnera.
Trzecie miejsce, z udziałem 6,9 proc., na chińskim rynku zajmuje firma Apple.
W komentarzu do raportu napisano, że "Lenovo nie będzie miało łatwego zadania w utrzymaniu pierwszego miejsca na chińskim rynku smartfonów, ponieważ bardzo agresywnie konkurują na nim pozostali wielcy producenci".
W trzecim kwartale br. firma Lenovo zdetronizowała światowego lidera produkcji komputerów przenośnych koncern Hewlett Packard i objęła prowadzenie w rankingu największych sprzedawców laptopów - podał Gartner w październikowym raporcie.
We wrześniu br. firma Lenovo kupiła udziały brazylijskiego producenta komputerów CCE. W końcu sierpnia br. Lenovo ogłosiło komunikat o wspólnym przedsięwzięciu z japońskim producentem komputerów NEC w ramach. W końcu tego roku otwarta zostanie montownia laptopów Lenovo w Japonii. Chiński koncern w ciągu trzech lat zamierza opanować 30 proc. japońskiego rynku komputerów osobistych.
Firma Lenovo znacznie się rozwinęła po kupieniu w 2005 r. działu produkcji laptopów od amerykańskiej firmy IBM. Według danych miesięcznika Forbes chiński producent należy do najlepiej rozpoznawalnych marek świata, zajmuje 131. lokatę, to najwyższa pozycja chińskich firm.
Komentarze(0)
Pokaż: